| Реєстрація | Вхід | RSS
П`ятниця, 29.05.2020, 02:01
Меню сайту
Погода
Архів записів
Пошук
Головна » 2011 » Листопад » 1 » Міністерством освіти визначено основні орієнтири виховання українських школярів
Міністерством освіти визначено основні орієнтири виховання українських школярів
14:17
Наказом Міністерства освіти затверджено Основні орієнтири виховання учнів 1-11-х класів загальноосвітніх навчальних закладів, шо впроваджуватимуться в школах України

Метою оприлюднених основних орієнтирів виховання є створення цілісної моделі виховної системи на основі громадянських і загальнолюдських цінностей як орієнтовної для проектування моделей виховних систем у загальноосвітніх навчальних закладах України.

Основні орієнтири виховання розраховані на весь період виховної діяльності з учнями окремого класу з урахуванням їх вікових, індивідуальних та психолого-педагогічних особливостей та передбачають роботу з учнями 1-4, 5-9 та 10-11 класів.

У процесі виховання класний керівник (вихователь) керується особистісно орієнтованим підходом до здібностей, нахилів кожної дитини, тим самим створюючи умови для саморозвитку, самовдосконалення, самореалізації на основі національних та загальнолюдських цінностей, зазначається у тексті документа.

Сучасне виховання має стати засобом розвитку духовної культури, зупинення соціальної деградації, стимулом пробудження високих моральних якостей, особистісної відповідальності дітей та молоді.

Стан духовної культури і моралі суспільства, як у світі, так і в Україні, викликає занепокоєння, а корозія усталених духовних цінностей за своїми масштабами становить глобальну соціальну проблему, зазначається у затверджених орієнтирах виховання учнів.

Розробники документа підкреслюють, що відсутність у частини молоді навичок конструктивного спілкування, загальних принципів розуміння сутності найпростіших соціальних процесів і явищ призводить до конфліктів, стресових ситуацій, неадекватної соціальної поведінки. Як наслідок - "втеча молоді від реальної дійсності" в алкоголізм, наркоманію, віртуальне комп'ютерне середовище.

Соціальні умови, що продукують меркантильність і цинізм, призводять до деформації системи цінностей у доволі значної кількості громадян України.

Метою виховання є формування морально-духовної життєво компетентної особистості, яка успішно самореалізується в соціумі як громадянин, сім'янин, професіонал. Виховна мета є спільною для всіх ланок системи виховання та є критерієм ефективності виховного процесу.

Основними орієнтирами виховання визначено, що першим і найважливішим чинником виховання є сім’я, яка через власну культуру, мову, цінності виявляє значний вплив на виховання підростаючого покоління. Другим важливим чинником є школа, яка сьогодні покликана, в першу чергу, стати осередком виховання, в тому числі, самовизначення і самореалізації кожної особистості.

Успішність виховання школярів великою мірою залежить від особистості вчителя, який повинен володіти високими моральними якостями, ґрунтовними знаннями, педагогічними технологіями, здатністю отримувати додаткові знання, що необхідні для практичної діяльності, йдеться в розроблених орієнтирах виховання учнів.

Водночас несприятливими чинниками, які гальмують процес виховання підростаючого покоління є брак знань, педагогічного досвіду, низький рівень життя, егоїзм, невизначеність сфери етичних взаємин вчителів, розбіжності у декларованих цінностях та цінностях життя, пріоритет особистісного перед професійним, порушення етичних норм тощо.

Взаємодія всіх учасників виховного процесу має забезпечити педагогічні умови ефективного виховання школярів. Педагогічні умови повинні враховувати особливості впливу школи, сім’ї і соціальних інститутів. Створення необхідних умов на рівні школи передбачає визначення мети виховання, створення навчальних і виховних програм, спеціальну підготовку вчителів, організацію педагогічної і психологічної допомоги сучасній родині у вихованні підростаючого покоління, зазначається у тексті затверджених орієнтирів виховання учнів 1-11-х класів загальноосвітніх навчальних закладів.

Методичний супровід впровадження Основних орієнтирів виховання, на яких має базуватися уся система виховної роботи у навчальних закладах середньої освіти, покладено на Інститут інноваційних технологій і змісту освіти.

Начальникам регіональних управлінь освіти доручено розробити заходи щодо практичного впровадження Основних орієнтирів виховання, а також здійснити інші дії, необхідні для поліпшення виховного процесу у навчальних закладах та підвищення відповідальності педагогічних працівників у справі виховання молодого покоління.
Переглядів: 423 | Додав: Kav
Форма входу
Випадкове фото
Оголошення
Тиждень наук

Увага
з 11.03.2019 по 15.03.2019 р. у школі пройде
ТИЖДЕНЬ суспільно - гуманітарних наук
Запрошуємо прийняти участь всіх учнів.

[06.03.2019] Читати далі
Тиждень наук

Увага
з 11.04.2019 по 15.04.2019 р. у школі пройде
ТИЖДЕНЬ природничо – математичних наук.
Запрошуємо прийняти участь всіх учнів.

[04.03.2019] Читати далі
"Перлина" проводить набір у всі класи н...

Набір у класи 2019-2020
•  працюємо у режимі з 9-00 до 17-00
•  до 17 учнів в класі
•  найкращі педагоги, справжні фахівці своєї справи
•  домашні завдання виконуються в школі
•  якісне харчування
•  теріторія під охороною
•  основне завдання школи – розвиток здібностей кожної дитини

Чекаємо Вас і Ваших дітей!

м.Черкаси, вул. Юрія Іллєнка (Горького), 9/1
т. (0472) 72-27-81

[01.01.2019] Читати далі
Партнери

Міністерство освіти і науки України

Український центр оцінювання якості освіти

Головне управління освіти і науки Черкаської ОДА

Черкаський обласний інститут післядипломної освіти

Департамент освіти та гуманітарної політики м. Черкаси

Черкаській міській методичний кабінет

Сайт вчителів української мови та літератури

Друзі сайту
Все о детях – портал для родителей и детей.
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

"Перлина" © 2020
Всі права на матеріали, які містить цей сайт, охороняються у відповідності із законодавством України, в тому числі, про авторське право і суміжні права.
Використання матерiалiв дозволяється за умови посилання на perlyna.at.ua.